Bine ati venit la partea a 2-a a articolului despre istoria companiei germane F. Dick .
1904 - Târgul Mondial din St. Louis, SUA
Nu se pune problema cât de importantă este piața americană pentru Friedr. Dick. Pentru viitoarea expoziție mondială din St. Louis, SUA, și-au făcut din nou bagajele și și-au prezentat produsele acolo.
Au fost stabilite alte contacte și parteneriate și Friedr. Dick a fost onorat cu o medalie de aur de către un juriu internațional în timpul expoziției.
1914 - Eșecurile unei povești de succes
Odată cu izbucnirea primului război mondial, Friedr. Dick s-a confruntat și cu momente grele. Aproape o treime din forța de muncă a fost recrutată în război și totuși contractele de aprovizionare existente trebuiau îndeplinite. Era nevoie de pile și materialul era limitat.
Paul Friedrich Dick, fiul consilierului nostru de comerț, sa alăturat companiei cu normă întreagă în 1914, lucrând deja în afacere de câțiva ani. El a preluat conducerea comercială a companiei doar cinci ani mai târziu.
Sfârșitul războiului și prăbușirea politică și economică a Germaniei au creat și noi provocări pentru Friedr. Dick. Introducerea zilei de opt ore și declanșarea inflației au necesitat o planificare și o bugetare pe termen lung.
Între timp, forța de muncă a crescut la 1.200 de angajați. Odată cu prăbușirea pieței de valori din New York și criza economică mondială care a urmat, Friedr. Dick a fost forțat să reducă timpul de lucru și să concedieze angajați.
1924 - Gama se extinde: Preluarea lui Wilh. Meeh GmbH, Wiernsheim
Friedr. Dick a fost întotdeauna conectat la meșteșuguri și a cultivat multe colaborări cu ateliere, atât mici, cât și mari.
Wilh. Compania Meeh, care producea în principal ferăstraie circulare, s-a numărat și printre cei mai importanți parteneri ai lui Friedr. Dick. După ce proprietarul de atunci a părăsit compania, Friedr. Dick a preluat afacerea.
Cu toate acestea, importanța strategică a companiei urma să devină clară abia mai târziu. Ceea ce era clar, însă, era că Friedr. Dick își extindea cunoștințele și know-how-ul în toate aspectele tăierii și prelucrarii metalelor.
1939 - Vremuri întunecate și o licărire de speranță
Un alt capitol întunecat din istorie nu l-a lasat pe Friedr. Dick nevătămat. În timp ce producția a continuat normal la începutul războiului, tot mai mulți angajați au fost chemați în anii de război și au căzut victime ale războiului.
În aprilie 1945, sediul fabricii a fost grav avariat în timpul bombardamentelor și producția a trebuit să se oprească din cauza lipsei de cărbune. Abia la începutul anului 1946 lucrările au putut fi reluate. Odată cu creșterea viitoare a economiei, lucrurile au început să arate din nou bine pentru Friedr. Dick.
1977 - Fondarea filialei Bayreuth
Cursul este pregătit pentru creștere în continuare, dar există o lipsă de forță de muncă în orașul șvab Esslingen. Companii mari precum Daimler și Bosch operează în apropiere.
Drept urmare, Friedr. Dick a decis să înființeze o altă fabrică în Bayreuth în 1977. Filială preia imediat, în special acele sarcini care necesită muncă manuală intensivă, cum ar fi finisarea și șlefuirea fină a mânerelor de cuțit din lemn.
1989 - Wilhelm Leuze, strănepotul lui Paul Dick, preia conducerea companiei
După aproape 15 ani, un alt descendent direct al consilierului de comerț Paul Dick a preluat conducerea companiei: domnul Wilhelm Leuze, strănepotul lui Paul Dick, este cel care trage acum sforile și conduce compania tradițională.
Wilhelm Leuze, care lucrase inițial într-un sector de afaceri complet diferit, s-a alăturat companiei pentru câteva zile în fiecare lună. I-a devenit rapid clar că un lucru este mai important decat toate, pentru a menține compania pe un curs de creștere: investiții solide din punct de vedere strategic.
„Paul Dick a fost un om de afaceri genial, dar întreaga familie a trăit, de asemenea, foarte cumpătat”, își amintește Wilhelm Leuze. „Paul Dick mergea de obicei la companie și nu își folosea mașina de serviciu. Asta însemna că investițiile majore erau, de asemenea, destul de rare.”
Wilhelm Leuze a avut aici o altă filozofie și a extins compania, în special în zona cuțitelor de bucătar, precum și în modernizarea producției. Astăzi, aceste investiții s-au dovedit a fi o mișcare înțeleaptă: tipul de produse denumite „cuțite ale bucătarului” este acum unul dintre cele mai importante din companie.
Va multumim ca ati ramas cu noi pentru partea a 2-a si va invitam sa cititi si partea a 3-a.